czy warto chipować 1.4tsi 122KM z manualem?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jac_ek
    RS
    • 2009
    • 1733

    Zamieszczone przez _tm_
    Chyba się kłócisz dla zasady, bo piszesz jakieś totalne bzdury. Po co kupiłeś 1.4TSI ? Trzeba było nie przepłacać i kupić 1.2TSI lub 1.6. Przecież różnica pomiędzy 105 a 122 jest pomijalna :diabelski_usmiech .
    Wolałem mieć nowszy technologicznie silnik niż starszy, poza tym lubię turbo i wysoke Nm w niskich obrotach, 1.2TSi nie było jak kupowałem i wydaje mi się że okolice 110KM 120KM są optymalne w samochodzie dla 2+1 ;-) więc w sumie żadna różnica - te samochody nie jadą, nie wgniata w fotel można się nie zakładać o forsę przyklejoną do przedniej szyby ;-)

    Zamieszczone przez szkoda
    ale ja zrozumiałem, że jemu chodzi o "walkę na drodze", a w tym przypadku to w ogóle zakup octavii raczej mija się z celem
    niezupełnie o to chodzi ale dla uproszczenia można tak przyjąć. Znacznie łatwiej modyfikować samochód już fabrycznie przystosowany do pewnego stylu jazdy niż budować go od zera.


    Co zyskujemy chipując 1.4TSI a co tracimy? i jak to się ma do dopłaty do np 1.8TSI w postaci 6K PLN - dla mnie rachunek jest prosty więc nie rozumiem chęci testowania wiedzy i domysłów tunera (bo jednak 1.4TSI to nowe silniki na rynku i trudno powiedzieć jak w dłuższej perspektywie odpowiedzą na zmianę oprogramowania) dla wątpliwego zysku w postaci nawet niech to będzie 25KM i 50 NM a wątpliwej trwałości - Dla mnie bez sensu ale znam też takich co z terenówek robią sportowe fury - a kto bogatemu zabroni ?? :szeroki_usmiech
    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

    Komentarz

    • rkb
      RS
      • 2008
      • 2152
      • Rapid Spaceback (NH1)
      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

      Zamieszczone przez szkoda
      Zamieszczone przez _tm_
      Zapytaj się też wszystkich właścicieli 1.9 TDI, czy po wirusie ze 105 na 140 nie zauważyli żadnej różnicy ?
      ale ja zrozumiałem, że jemu chodzi o "walkę na drodze", a w tym przypadku to w ogóle zakup octavii raczej mija się z celem
      szkoda powiedz to naszemu koledze wheeltrade

      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2SWOd57VNas[/youtube]

      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

      Komentarz

      • pascal
        Rider
        • 2009
        • 510
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Zamieszczone przez Jac_ek
        eśli chciałbym mieć więcej mocy to brałbym minta z najmocniejszym silnikiem a nie chipował 1.4TSI
        1,4tsi w mincie to własnie najmocniejszy silnik ops:

        Zamieszczone przez Jac_ek
        o zyskujemy chipując 1.4TSI a co tracimy? i jak to się ma do dopłaty do np 1.8TSI w postaci 6K PLN
        a zeby mieć 1,8 tsi to trzeba dołozyc 12 nie 6k bo przy 1,8 musisz wziąc co najmniej ambiente

        - dlatego jeżdze 1,4 tsi mintem

        Komentarz

        • fan
          Elegance
          • 2009
          • 760

          Zamieszczone przez rkb
          Zamieszczone przez szkoda
          Zamieszczone przez _tm_
          Zapytaj się też wszystkich właścicieli 1.9 TDI, czy po wirusie ze 105 na 140 nie zauważyli żadnej różnicy ?
          ale ja zrozumiałem, że jemu chodzi o "walkę na drodze", a w tym przypadku to w ogóle zakup octavii raczej mija się z celem
          szkoda powiedz to naszemu koledze wheeltrade

          [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2SWOd57VNas[/youtube]

          na koniec filmiku tylko jedno slowo na podsumowanie:"zap.....la"
          Respect All,Fear No One!

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            Zamieszczone przez rkb
            szkoda powiedz to naszemu koledze wheeltrade
            hobbystów majsterkowiczów nie brakuje, ale to nie jest normalne - w najlepszym tego słowa znaczeniu

            [ Dodano: Sob 21 Sie, 10 08:00 ]
            Zamieszczone przez pascal
            a zeby mieć 1,8 tsi to trzeba dołozyc 12 nie 6k bo przy 1,8 musisz wziąc co najmniej ambiente
            no dokładnie taka sama sytuacja jest z dieslem, tylko trzeba dołożyć chyba 15kpln za pierdoły, których nie potrzebuję i silnik, którego nie chcę
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • fan
              Elegance
              • 2009
              • 760

              Cos sie ruszylo w temacie? Dłubał juz ktos cos w Octavce 1.4tsi? Dajcie znac jesli ktos sie zdecydowal na chipa. :drive:
              Respect All,Fear No One!

              Komentarz

              • Andys
                Elegance
                • 2007
                • 762

                Cos sie ruszylo w temacie? Dłubał juz ktos cos w Octavce 1.4tsi? Dajcie znac jesli ktos sie zdecydowal na chipa.
                Kolego, co miało się ruszyć. Zważywszy na fakt, że w serii 1.4 TSI potrafi mieć 135KM/217NM, a większość tunerów włącznie z Mastersem, CompSportem, twierdzi zgodnie, iż można liczyć na 145KM/240-250NM i to na Pb98. Wniosek nasuwa się sam, jeśli chcesz tracić gwarancję dla takich przyrostów za cenę 2500zł (cena z CompSportu w Łodzi), to chipuj, a cała reszta będzie z niecierpliwością śledzić jak Ci się jeździ i jak się silnik sprawuje :diabelski_usmiech
                Pozdrawiam,
                Andys

                Komentarz

                • rkb
                  RS
                  • 2008
                  • 2152
                  • Rapid Spaceback (NH1)
                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                  Gra nie warta świeczki imo
                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                  Komentarz

                  • blackrs
                    RS
                    • 2008
                    • 4826
                    • Superb II combi (3T5)
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    quote="rkb"]robi 100 w 8 sek[/quote]
                    7.8 a nawet 7.5 niektórym na s4erii wychodizło :P :P
                    BYŁA o1 rs
                    BYŁA o2 1.6
                    JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                    Komentarz

                    • Andys
                      Elegance
                      • 2007
                      • 762

                      Gra nie warta świeczki imo
                      Na tą chwilę nie. Być może za kilka lat, kiedy co drugie auto na ulicy będzie miało na klapie TSI, tak jak teraz TDI :wink: , ceny modyfikacji spadną do takiego poziomu (np.1000zł), że zdecyduję się na nią ze względu na poprawienie fabrycznej mapy przez dobrego tunera, bez szczególnego nacisku na wzrost osiągów (być może trochę poprawi się elastyczność lub spadnie spalanie )
                      Pozdrawiam,
                      Andys

                      Komentarz

                      • _tm_
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 2333
                        • Superb III (3V3)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        Zamieszczone przez Andys
                        Gra nie warta świeczki imo
                        Na tą chwilę nie. Być może za kilka lat, kiedy co drugie auto na ulicy będzie miało na klapie TSI, tak jak teraz TDI :wink: , ceny modyfikacji spadną do takiego poziomu (np.1000zł), że zdecyduję się na nią ze względu na poprawienie fabrycznej mapy przez dobrego tunera, bez szczególnego nacisku na wzrost osiągów (być może trochę poprawi się elastyczność lub spadnie spalanie )
                        Ewentualnie dostępne staną się proste zmiany mechaniczne (tak jak w przypadku TDI) - wydajniejsze wtryski lub turbina od wyższego modelu - które przy małym nakładzie pracy dadzą fajny efekt.
                        S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                        Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                        -------------------------------------------------------------------------
                        O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                        O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                        O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                        Komentarz

                        • Andys
                          Elegance
                          • 2007
                          • 762

                          Ewentualnie dostępne staną się proste zmiany mechaniczne (tak jak w przypadku TDI) - wydajniejsze wtryski lub turbina od wyższego modelu - które przy małym nakładzie pracy dadzą fajny efekt.
                          Obawiam się, że ciężko nazwać takie zmiany prostymi w tym silniku, a już na pewno nie będą one szybko dostępne przy małym nakładzie pracy (co za tym idzie, w sensownej cenie). Ale w sumie, to ja nie znam się na silnikach :wink:
                          Pozdrawiam,
                          Andys

                          Komentarz

                          • _tm_
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 2333
                            • Superb III (3V3)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            Zamieszczone przez Andys
                            Ewentualnie dostępne staną się proste zmiany mechaniczne (tak jak w przypadku TDI) - wydajniejsze wtryski lub turbina od wyższego modelu - które przy małym nakładzie pracy dadzą fajny efekt.
                            Obawiam się, że ciężko nazwać takie zmiany prostymi w tym silniku, a już na pewno nie będą one szybko dostępne przy małym nakładzie pracy (co za tym idzie, w sensownej cenie). Ale w sumie, to ja nie znam się na silnikach :wink:
                            Wymiana wtrysków w TDI to jest 10 minut pracy dla laika, który zostanie poinstruowany jak to zrobić (ja, nie będąc mechanikiem, wymieniłem wtryski pomiędzy jednym a drugim pomiarem na hamowni). Wymiana turbiny na model P&P wymaga więcej czasu i mechanika znającego się na rzeczy, ale nie jest zadaniem skomplikowanym ani kosztownym.
                            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                            -------------------------------------------------------------------------
                            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                            Komentarz

                            • Andys
                              Elegance
                              • 2007
                              • 762

                              Wymiana wtrysków w TDI to jest 10 minut pracy dla laika, który zostanie poinstruowany jak to zrobić (ja, nie będąc mechanikiem, wymieniłem wtryski pomiędzy jednym a drugim pomiarem na hamowni). Wymiana turbiny na model P&P wymaga więcej czasu i mechanika znającego się na rzeczy, ale nie jest zadaniem skomplikowanym ani kosztownym.
                              Ale nie mówimy o TDI, w TSI jak sam zapewne wiesz, wtryskiwacze są w komorach spalania, a turbina (w zasadzie jej wymiana lub modyfikacja), chociażby ze względu na dodatkowy obieg chłodzenia może nie być prosta i tania.
                              Pozdrawiam,
                              Andys

                              Komentarz

                              • _tm_
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 2333
                                • Superb III (3V3)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                Zamieszczone przez Andys
                                Wymiana wtrysków w TDI to jest 10 minut pracy dla laika, który zostanie poinstruowany jak to zrobić (ja, nie będąc mechanikiem, wymieniłem wtryski pomiędzy jednym a drugim pomiarem na hamowni). Wymiana turbiny na model P&P wymaga więcej czasu i mechanika znającego się na rzeczy, ale nie jest zadaniem skomplikowanym ani kosztownym.
                                Ale nie mówimy o TDI, w TSI jak sam zapewne wiesz, wtryskiwacze są w komorach spalania, a turbina (w zasadzie jej wymiana lub modyfikacja), chociażby ze względu na dodatkowy obieg chłodzenia może nie być prosta i tania.
                                Dlatego napisałem, że może dostępne staną się modyfikacje TSI analogicznie proste jak np. wymiana wtrysków w TDI, ale niekoniecznie polegające na tym samym. Wtryski to był przykład z dziedziny TDI. Przykładem takiej modyfikacji może być zwężka na dolocie w silnikach 1.8T - wymiana jednego elementu powodowała odblokowanie silnika i umożliwienie sporego przyrostu mocy.
                                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                -------------------------------------------------------------------------
                                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                Komentarz

                                • Jac_ek
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1733

                                  Zamieszczone przez _tm_
                                  Ewentualnie dostępne staną się proste zmiany mechaniczne (tak jak w przypadku TDI) - wydajniejsze wtryski lub turbina od wyższego modelu
                                  ewentualnie kompresor ;-)
                                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                  Komentarz

                                  • mirek_p11
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 6630
                                    • Volkswagen
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    byłem dzisiaj w v-techu Kosakowo i pytałem się o chipowanie silnika 1,4 TSI. właściciel hamowni powiedział że zrobili w trójmieście dwa samochody i są same problemy( większe spalanie, niesatysfakcjonujące osiągi = niezadowolenie klientów). ogólnie odmawiają wykonania usługi. ponoć turbina jest za mała aby osiągnąć znaczną poprawę osiągów i mają wątpliwości co do trwałości podzespołu. Co do silników 1,8 TSI to nie ma żadnych problemów i pięknie wychodzą po chipie więc jestem coraz bliżej podjęcia decyzji . jutro jadę na hamownię aby zobaczyć co tam wyjdzie

                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                    Fotki
                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                    Fotki

                                    Komentarz

                                    • Jac_ek
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1733

                                      Zamieszczone przez mirek_p11
                                      większe spalanie, niesatysfakcjonujące osiągi = niezadowolenie klientów). ogólnie odmawiają wykonania usługi.
                                      e tam, jak się nauczą robić 1.4 to będzie lepiej, jednak muszą na kimś przetestować, bo pewnie VW się nie chce podzielić wiedzą :szeroki_usmiech
                                      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                      Komentarz

                                      • Mihau
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7460
                                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                        Jac_ek, no ale skoro mówią, że słaba suszarka to IMO cudów nie będzie nawet jak ogarną temat
                                        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                        Komentarz

                                        • Andys
                                          Elegance
                                          • 2007
                                          • 762

                                          słaba suszarka to IMO cudów nie będzie nawet jak ogarną temat
                                          cudów to się nikt nie spodziewa bez modyfikacji mechanicznych. Poza tym suszarka nie jest słaba, tylko niewielka, dzięki temu ma małą bezwładność i silnik ma mniejszą turbo dziurę (prawdopodobnie mniejszą niż 1.8 :szeroki_usmiech ). W końcu z 1.4 nikt nie zrobi w Skodzie RS-a, a już seria nadaje się do sprawnej eksploatacji.
                                          Pozdrawiam,
                                          Andys

                                          Komentarz

                                          • _tm_
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 2333
                                            • Superb III (3V3)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            Zamieszczone przez mirek_p11
                                            jutro jadę na hamownię aby zobaczyć co tam wyjdzie
                                            No i jak ? Byłeś na hamowni ?
                                            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                            -------------------------------------------------------------------------
                                            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                            Komentarz

                                            • rob555
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 748

                                              Zamieszczone przez mirek_p11
                                              byłem dzisiaj w v-techu Kosakowo i pytałem się o chipowanie silnika 1,4 TSI. właściciel hamowni powiedział że zrobili w trójmieście dwa samochody i są same problemy( większe spalanie, niesatysfakcjonujące osiągi = niezadowolenie klientów).D
                                              No coz...przyrostow wielkich nie ma ale awaryjnosc...? Bez przesady.
                                              Fakt ze 160KM wersje maja problem z pekajacymi tlokami...i to na serii :P
                                              Ale inne jakos narazie dzielnie to znosza
                                              pozdrawiam

                                              Diagnostyka i tuning
                                              hybrydowe wtryski i turbiny
                                              programy na ulice jak i do sportu

                                              Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                              www.tune-up.pl

                                              HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                              Komentarz

                                              • vw2008
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 118

                                                To ja zadam pytanie jak to jest wkoncu z tymi 1.2 TSI 105 i 1.4 TSI 122 warto chipować czy szkoda zachodu ? [tylko mnie nie pobijcie :szeroki_usmiech ]
                                                By BESTperformance:
                                                2.0 TDI 16v BMR 170 @ 200 KM/410 Nm
                                                2.0 TDI 8v BMM 140 @ 170 KM/410 Nm
                                                Corsa C Z12XE 75 @ 80 KM/120 Nm
                                                www.polskie-menu.pl - Tel. 790 533 228

                                                Komentarz

                                                • rob555
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 748

                                                  1.2 chyba narazie nie ma sprzetu by to dlubac.
                                                  1.4 122KM mozna liznac smialo. Duzo NM malo KM ze wgledu na mala turbnke.
                                                  Natomiast roznica w jezdzie spora.
                                                  pozdrawiam

                                                  Diagnostyka i tuning
                                                  hybrydowe wtryski i turbiny
                                                  programy na ulice jak i do sportu

                                                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                                  www.tune-up.pl

                                                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                                  Komentarz

                                                  • vw2008
                                                    Ambiente
                                                    • 2008
                                                    • 118

                                                    Zamieszczone przez rob555
                                                    1.2 chyba narazie nie ma sprzetu by to dlubac.
                                                    1.4 122KM mozna liznac smialo. Duzo NM malo KM ze wgledu na mala turbnke.
                                                    Natomiast roznica w jezdzie spora.
                                                    Dzieki za odp. a koszty tego 1.4 TSI chipa porównywalne i czas roboty np. z 2.0 TDI ?
                                                    By BESTperformance:
                                                    2.0 TDI 16v BMR 170 @ 200 KM/410 Nm
                                                    2.0 TDI 8v BMM 140 @ 170 KM/410 Nm
                                                    Corsa C Z12XE 75 @ 80 KM/120 Nm
                                                    www.polskie-menu.pl - Tel. 790 533 228

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...